Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over een tankstation

Wat zijn de openingstijden van mijn tankstation?

Zoek het tankstation waar je de shop openingstijden van wilt weten hier op.

Welke brandstoffen zijn beschikbaar bij mijn tankstation?

Ieder AVIA tankstation heeft andere brandstoffen. Zoek jouw tankstation hier op om te zien welke brandstoffen jouw tankstation heeft.

Welke tankpassen accepteert mijn tankstation?

Zoek jouw tankstation hier op om te bekijken welke tankpassen geaccepteerd worden.

Ik heb een vraag over mijn tankkaart

Hoe vraag ik een tankkaart aan?

Een tankkaart vraag je hier aan.

Kan ik als particulier ook een tankkaart aanvragen?

Nee helaas niet. AVIA Tankkaarten worden alleen versterkt aan ondernemingen en zelfstandigen.

Ik heb per post mijn AVIA tankkaart ontvangen, is deze al actief?

Jouw kaarten zijn na ontvangst direct actief. Om de AVIA tankpas te gebruiken, heb je wel de bijhorende pincode nodig. Deze volgt doorgaans 1 of 2 dagen later per post.

Ik heb 3 keer de verkeerde pin code ingetoetst. Wat nu?

Je tankkaart is nu voor 24 uur geblokkeerd. Deze blokkade wordt automatisch opgeheven na deze 24 uur. Helaas kunnen we dit proces niet versnellen.

Kan ik meerdere tankkaarten aanvragen?

Jazeker, je kunt op het aanvraagformulier aangeven hoeveel kaarten je wilt ontvangen.

Ik wil mijn tankpas wijzigen. Hoe doe ik dit?

Wij kunnen brandstofsoorten, kentekens, shop aankopen, de optie wassen en het limiet op afstand voor je wijzigen. Dit geldt niet voor pincodes: deze kunnen niet op afstand gewijzigd worden door ons. Wel kunnen we je daarvoor een nieuwe tankpas toesturen. Als je niet alleen het juiste kenteken op de factuur wilt, maar ook op de tankpas, dan sturen we een nieuwe tankpas toe. Deze wijziging kun je per e-mail naar de uitgever van de tankpas sturen. Vermeld hierbij de firma naam, het pasnummer en de wijzigingen. Je ontvangt een bevestiging op moment van doorvoering.

Ik heb een vraag over mijn betaling / kassabon

Ik heb geen kassabon ontvangen en wil er alsnog een verkrijgen. Hoe doe ik dit?

Neem contact op met het kantoor die je pas geregistreerd heeft. De uitgever van de tankpas staat op de facturen en rechtsboven op je tankpas. Dit kan zijn Achilles Brandstoffen Maatschappij, SO Retail, Marees & Kistenmaker, Vollenhoven Olie of Weghorst Oliko Retail B.V..

Mijn betaling is mis gegaan. Wat kan ik doen?

Neem contact op met het kantoor die je pas geregistreerd heeft. De uitgever van de tankpas staat op de facturen en rechtsboven op je tankpas. Dit kan zijn Achilles Brandstoffen Maatschappij, SO Retail, Marees & Kistenmaker, Vollenhoven Olie of Weghorst Oliko Retail B.V..

Er is een onbekend bedrag van mijn saldo afgeschreven. Wat nu?

Neem contact op met het kantoor die je pas geregistreerd heeft. De uitgever van de tankpas staat op de facturen en rechtsboven op je tankpas. Dit kan zijn Achilles Brandstoffen Maatschappij, SO Retail, Marees & Kistenmaker, Vollenhoven Olie of Weghorst Oliko Retail B.V..

Waarom is er 120 tot 150 euro afgeschreven, terwijl ik voor minder heb getankt?

Dit is een pre-autorisatie van het betaalsysteem tussen het tankstation en je bank. In Nederland wordt dit binnen 48 uur teruggedraaid en in Frankrijk tussen de 5 en 10 werkdagen. Voor vragen neem contact op met je bank en/of lees er hier meer over.

Ik heb een vraag over de AVIA Card (laden & tanken)

Hoe vraag ik een AVIA Card aan?

Vraag hier je AVIA Card aan.

Wat is het verschil tussen de AVIA Card en de AVIA Tankkaart?

De AVIA Tankkaart is onze traditionele brandstofpas waarmee je kan tanken en auto gerelateerde shop producten kunt kopen. Met de AVIA Card kun je daarnaast ook de auto opladen bij onze AVIA Laadpalen of bij meer dan 200.000 andere laadpalen in Europa.

Ik heb mijn AVIA Card per post ontvangen, is deze al actief?

Wanneer wij jouw aanvraag hebben ontvangen, maken wij hiervoor een account aan in onze AVIA Elektrisch Laden portal. Na het aanmaken in de portal ontvang je een e-mail om je account te activeren en een eigen wachtwoord in te stellen. Ook zullen wij een laadpas-ID aan het account koppelen en de pas activeren. Jouw AVIA Card is na ontvangst direct actief om te laden en in te loggen in de AVIA Laden app.

Voor tanken en in-shop aankopen met de AVIA Card heb je een bijbehorende pincode nodig. Deze volgt doorgaans 1 of 2 dagen later per post.

Ik ben mijn AVIA Card verloren; hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Met de AVIA Laden app kan je bij verschillende laadpalen laadsessies starten zonder een laadpas. Met de AVIA Laden app kan je inzien of er laadsessies met de verloren pas, buiten jouw weten om, zijn gestart. Neem in alle gevallen van verlies contact op met de uitgever van jouw AVIA Card.

De naam van de uitgever staat op de facturen. Dit kan zijn; Achilles Brandstoffen Maatschappij, SO Retail, Marees & Kistenmaker, Vollenhoven Olie of Weghorst Oliko Retail B.V..

Let op: Wanneer een laadpas is geblokkeerd, blijft deze geblokkeerd!

Mijn AVIA Card is defect; hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Met de AVIA Laden app kan je bij verschillende laadpalen een laadsessie starten zonder laadpas. Neem wel contact op met de uitgever van jouw AVIA Card om een nieuwe AVIA Card aan te vragen. De naam van de uitgever staat op de facturen en rechtsboven op je AVIA Card. Dit kan zijn; Achilles Brandstoffen Maatschappij, SO Retail, Marees & Kistenmaker, Vollenhoven Olie of Weghorst Oliko Retail B.V..

Ik heb te vaak mijn foutieve pincode ingetoetst, wat nu?

Je AVIA Card is nu voor 24 uur geblokkeerd voor tanken en shop transacties. Deze blokkade wordt automatisch opgeheven na 24 uur. Helaas kunnen we dit proces niet versnellen. De pas kan nog wel gebruikt worden om je EV op te laden.

Kan ik als particulier ook een AVIA Card aanvragen?

Nee helaas niet. AVIA Cards worden enkel verstrekt aan ondernemingen en zelfstandigen (met KvK inschrijving & BTW nummer).

Hoe kan ik de AVIA Laden app downloaden?

Je kunt de AVIA Laden app downloaden in de App store van Apple of de Google Play Store door AVIA Laden als zoekwoord in te vullen.

Hoe vind ik het dichtstbijzijnde laadpunt?

Via de AVIA Laden app. Wanneer je bent ingelogd, klik je op “Laadpunt zoeken”. Ook kan je de AVIA Laden app toegang geven tot jouw agenda zodat onze app weet waar je de dichtstbijzijnde laadpaal kan vinden bij de volgende afspraak. Super handig toch?!

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

Op het inlogscherm van de AVIA Laden app en in onze portal is een optie ‘Forgot password?’ te vinden. Hierna volgt een veld om het e-mailadres in te vullen. Vervolgens wordt er een link met instructies om het wachtwoord te herstellen verstuurd naar het bij ons bekende/opgegeven e-mailadres.

Wat kost elektrisch laden bij AVIA?

De maandelijkse kosten bedragen € 7,50 per AVIA Card, er worden geen extra transactiekosten berekend. Daarnaast rekenen we eenmalig € 10,00 activeringskosten. De tarieven om op te laden zijn bij AVIA NL AC laadpalen € 0,26/kWh en bij AVIA NL DC laadpalen € 0,55/kWh. De actuele tarieven voor overige laadpunten staan veelal weergegeven in de AVIA Laden app.

De kosten welke in rekening zijn gebracht, zijn onjuist. Wat dien ik te doen?

Neem contact op met de uitgever van je AVIA Card. De naam van de uitgever staat op de facturen en rechtsboven op je AVIA Card. Dit kan zijn; Achilles Brandstoffen Maatschappij, SO Retail, Marees & Kistenmaker, Vollenhoven Olie of Weghorst Oliko Retail B.V..

Kan ik een bon ontvangen voor de kosten van het laden?

Al je laadgegevens zijn inzichtelijk in het AVIA portal en in de AVIA Laden app onder het kopje Laadgeschiedenis.

Waar kan ik terecht met mijn AVIA Card?

Met de AVIA Card kan je bij ruim 200.000 laadpunten & ruim 2.300 tanklocaties (800 locaties in Nederland en 1.500 locaties in Europa) terecht. Afhankelijk van je behoefte heb je de keuze uit AC laadpalen en DC snellaadpalen op diverse locaties.

Wat is het verschil tussen AC en DC laden?

AC laden = Wisselstroom (reguliere laadpalen)
AC laden wordt aangeraden voor parkeerplekken waar automobilisten langer dan 20 minuten geparkeerd staan.

DC laden = Gelijkstroom (snelladers)
DC laden is aan te raden tijdens het afleggen van lange afstanden zonder lange tussenstop. Denk hierbij aan het laden langs de snelweg.

Kan ik met de AVIA Card ook Clubsparen bij AVIA?

Dit is nog niet mogelijk.

Kan ik met de AVIA Card ook ViaAVIA punten sparen?

Dit is nog niet mogelijk.

De laadpaal werkt niet, wat nu?

Neem contact op met de laadpaalexploitant via het telefoonnummer in de AVIA Laden app of op de laadpaal.

Ik heb een AVIA Card en ben deze vergeten, kan ik alsnog laden?

Ja, dit is mogelijk.

Laadsessies kunnen bij alle AVIA laadpalen ook met de AVIA Laden app worden gestart én gestopt. Deze functie werkt ook bij laadpalen van andere aanbieders, maar dit kunnen wij niet garanderen. Ook zijn AVIA laadpalen voorzien van een QR-code om zonder AVIA Card en zonder AVIA Laden app toch te kunnen laden. Dit doen wij door middel van direct payment via Mollie Payments.

Ik heb (nog) geen AVIA Card, kan ik alsnog laden?

Door de QR-code te scannen word je doorgestuurd naar onze direct payment aanbieder: Mollie Payments. Na het selecteren van een betaalmethode word je naar een veilige betaalomgeving geleid waar een (reserverings)betaling van € 25,00 voor AC laden en € 75,00 voor DC laden wordt verrekend. Hierna wordt de laadsessie gestart en na afloop van de laadsessie worden de werkelijke kosten voor de laadsessie verrekend (wat je niet hebt gebruikt, wordt vaak binnen 24 uur teruggestort op je bankrekening).

Hoe werkt betaling via direct payment / QR code?

Door de QR-code te scannen word je doorgestuurd naar onze direct payment aanbieder: Mollie Payments. Na het selecteren van een betaalmethode word je naar een veilige betaalomgeving geleid waar een (reserverings)betaling van € 25,00 voor AC laden en € 75,00 voor DC laden wordt verrekend. Hierna wordt de laadsessie gestart en na afloop van de laadsessie worden de werkelijke kosten voor de laadsessie verrekend (wat je niet hebt gebruikt, wordt vaak binnen 24 uur teruggestort op je bankrekening).

Ik heb een vraag over Clubsparen

Waar vraag ik een Clubkaart aan?

Vraag hier je Clubkaart aan.

Overige

Mijn vraag staat er niet bij

Stuur je vraag in d.m.v. onze contactpagina.