!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2473475696230954'); fbq('track', 'PageView');

Nieuwsartikel/persbericht – AVIA                                                                                      __________________________________________________________________

AVIA en Lekkerland: bovengemiddeld hart voor de petrolbranche.

Vanaf begin januari 2021 heeft AVIA Nederland in Lekkerland een nieuwe petrolpartner gevonden. Om de retailtransitie te kunnen maken in de nieuwe petrolwereld, ligt de sleutel van de toekomstbestendige shop in het uitwisselen van kennis, data en ervaringen. Lekkerland legt de focus op de ontwikkeling van totaaloplossingen en -concepten binnen de petrolmarkt, waarmee AVIA Nederland de tankshops nóg succesvoller kan maken en de klantbeleving vergroten.

 

Een nieuwe samenwerking.

“Kenmerkend en tegelijkertijd onderscheidend voor een grote petrolpartij als AVIA Nederland, is onze coöperatie die bestaat uit verschillende leden met lokale ondernemers die buitengewoon hart voor de zaak hebben”, vertelt Bianca van Es, Directeur Achilles Brandstoffen Maatschappij (ABM) en lid van coöperatie AVIA Nederland.

“Om in de behoefte van deze leden en ondernemers te voldoen, waren wij niet zozeer op zoek naar een nieuwe toeleverancier, maar juist naar een nieuwe partner. Een partner die invulling kan geven aan onze visie en een scherpe blik heeft op de wens van de consument en het vergroten van de klantbeleving.

 

“Een partner die actief meedenkt, is voor een ondernemer ontzettend waardevol.”

Als ondernemer wil je jezelf kunnen richten op je klant en je bedrijfsvoering. Dan is het uiterst waardevol om een partner te hebben die actief meedenkt, zodat je de tijd en ruimte voor andere belangrijke zaken krijgt.” Van Es geeft aan dat naast rendement ook ontzorging, transparantie en flexibiliteit essentiële criteria waren bij het vinden van een partner.

Eigenschappen die noodzakelijk zijn om de veranderende rol van de tankshop snel te realiseren en die perfect aansluiten op Lekkerlands mentaliteit en visie daarop.

 

De verwachtingen omtrent de samenwerking.

“Naast een relevant assortiment rekenen wij op Lekkerland voor oplossingen die bijdragen aan het succes van onze ondernemers en hun teams.”

Als antwoord op deze verwachtingsvraag vertelt Ronald Weevers, Sales Manager Lekkerland Nederland: “We hebben specialistische kennis, we analyseren (kassa)data en bestelgegevens. We onderzoeken hoe consumenten door een shop bewegen en we bekijken welke promoties het meest effectief zijn. Ervaringen die we omzetten in oplossingen voor petrolhouders om hun rendement te verhogen, voor ieder type station.”

 

Een ijzersterke match.

“Klantvriendelijkheid en gastvrijheid staan bij ons hoog in het vaandel en dat komt de klantbeleving zeer ten goede”, aldus Van Es.

 

“AVIA heeft bovengemiddeld hart voor de zaak.”

Dat sterke, lokale ondernemerschap komt bijvoorbeeld terug in de koffievoorkeur op de diverse locaties. Daar kennen de ondernemers hun klanten goed en weten ze exact welke koffie het best geschonken kan worden. Een fraai voorbeeld van hart voor de zaak en vrijheid van assortimentskeuze, wat Lekkerland omarmt: “Daarom hebben we in december al de eerste store-checks en analyses gedaan om een zo scherp mogelijk plan te schetsen voor elke afzonderlijke AVIA-locatie”, illustreert Weevers.

 

Met het oog op de toekomst.

Zowel AVIA Nederland als Lekkerland kennen de petrolwereld als geen ander.

Weevers: “Sinds jaar en dag is Lekkerland thuis in de petrolwereld, dus we kennen de ondernemers en het type consument. We kunnen vanuit onze expertise snel schakelen. We doen waar we heel goed in zijn, met een duidelijke blik op de toekomst.”

Van Es: “Daarom hebben we ook gekozen voor ‘your most convenient partner’ en kunnen we samen bouwen aan het lokale ondernemerschap van AVIA Nederland. Met name dankzij Lekkerlands concept ‘Lekker Op Weg’ ligt er een sterke basis, zodat wij de handen vrijhouden voor een retailtransitie en voor de beweging van de oude naar de nieuwe petrolwereld.”

 

Meer info over AVIA Nederland

De snelstgroeiende coöperatie voor brandstoffen, AVIA Nederland, wordt gevormd door vijf leden: Achilles Brandstoffen Maatschappij, Marees & Kistemaker, SO Retail, Vollenhoven Olie en Weghorst Tankstations. Samen beheren zij 365 tankstations in en rond dorpen en langs doorgaande provinciale wegen. Met zo’n 1.000 medewerkers in dienst bedient AVIA Nederland maandelijks ruim 2 miljoen klanten. AVIA is van oorsprong een Zwitsers merk en werd in 1927 door oliehandelaren in het leven geroepen. Onder het motto ‘samen staan we sterker’ werd in 1960 AVIA International opgericht. Vandaag de dag bestaat het merk uit meer dan 90 zelfstandige, onafhankelijke oliebedrijven in vijftien West-Europese landen, waaronder Nederland. Dit resulteert in zo’n 3.500 tankstations door heel Europa waar de welbekende rood-witte vlag van AVIA wappert.

 

Meer info over Lekkerland Nederland

Lekkerland is de specialist voor on-the-go consumptie in vijf Europese landen. In 2019 leverden onze 5.000 medewerkers aan ruim 85.500 verkooppunten door heel Europa. De omzet van de groep bedroeg 11,8 miljard euro. Sinds 2020 maakt Lekkerland deel uit van de REWE Group, een van de toonaangevende groepen voor food retail en toerisme in Duitsland en Europa. In 2019 behaalde de onderneming een totale omzet van meer dan 63 miljard euro. De in 1927 opgerichte REWE Group is met meer dan 360.000 medewerkers vertegenwoordigd in 24 Europese landen.