Veel gestelde vragen?

In onderstaand overzicht vindt u de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons via info@aviamarees.nl
 
Algemeen
V: Waarom heet Marees en Kistemaker / Marees Zelf Tank Service nu AVIA Marees?
A: Marees heeft zich sinds enige jaren aangesloten bij AVIA Nederland. Dat is een vereniging van zelfstandige oliehandelaren in heel Nederland met een netwerk van ruim 350 tankstations. Een samenwerking met deze vereniging garandeert voegt voor u als klant vele voordelen toe! Daarom profileren we ons ook sinds enige jaren als AVIA Marees en zijn bijna alle Marees stations omgekleurd naar AVIA stations in de bekende rood/witte kleuren.
 
V: Waar vind ik een overzicht van alle AVIA (Marees) tankstations?
A: Klik hier voor een overzicht van alle AVIA (Marees) tankstations.
 
V: Ik heb een stuk grond beschikbaar of tankstation te koop/te huur. Heeft AVIA Marees interesse?
A: Wij zijn natuurlijk continue op zoek naar geschikte nieuwe locatie én bestaande stations die wij graag willen toevoegen aan ons bestaande netwerk van +/- 50 AVIA tankstations. Wilt u weten wat AVIA Marees voor u kunt betekenen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0224-531841.
 
AVIA tankpas
V: Hoe kan ik een AVIA Marees tankpas voor zakelijk gebruik aanvragen?
A: U kunt een zakelijke AVIA Marees tankpas aanvragen door middel van het ons aanvraagformulier, deze kunt u eenvoudig aanvragen via info@aviamarees.nl
 
V: Hoe worden de brandstofkosten verrekend?
A: Middels het aanvraagformulier machtigt u ons om de factuurbedragen periodiek automatisch af te laten schrijven van het door u opgegeven rekeningnummer. U ontvangt (minimaal) 2x per maand van ons een overzichtelijke factuur met BTW met een overzicht van uw transacties.
 
V: Hoeveel tankpassen kan ik aanvragen?
A: Jazeker, u kunt op het aanvraagformulier aangeven hoeveel kaarten u wilt.
 
V: Kent de AVIA Marees tankpas (optioneel) ook een kilometerregistratie?
A: Ja, er zijn een paar variabelen in te stellen, waaronder kilometerregistratie en wagennummer, welke (indien gewenst) elke tankbeurt verplicht ingevoerd moeten worden.
 
V: Ik heb geen uittreksel van de KvK omdat ik niet sta ingeschreven. Kan ik dan wel een AVIA Marees tankpas aanvragen?
A: Een recent uittreksel Kamer van Koophandel is verplicht bij de aanvraag van een tankpas.
 
V: Wat is eigenlijk het voordeel van een zakelijke AVIA Marees tankpas?
A: Enkele voordelen van de zakelijke AVIA Marees tankpas zijn:
- U kunt voor elke werknemer of voertuig een tankpas aanvragen
- Een eigen pincode per pas of een algemene bedrijfspincode is mogelijk
- U kunt zelf aangeven welke brandstoffen er (niet) getankt mogen worden
- Optioneel mogelijk om ook (autogebonden) shop aankopen via de AVIA Marees tankpas af te rekenen
- Een real-time online autorisatie van élke transactie
- Middels kilometerregistratie en optioneel bijv. wagennummer op de factuur kunt u controle houden op het tankgedrag
- U ontvangt periodiek een overzichtelijke factuur
 
V: Welke gegevens kan ik terugvinden op een factuur?
A: De volgende gegevens staan in ieder geval vermeld:
- Datum, tijd en bonnummer
- Kilometerstand en optioneel extra gegevens (bijv. voertuigcode)
- Op welke tankstation er getankt is
- Product en aantal liter
- Pompprijs (prijs zoals staat aangegeven op de prijspaal, de pomp en de website)
- Adviesprijs op betreffende station op moment van tanken (dus zonder enige korting)
- Bedrag per tankpas inclusief BTW en exclusief BTW
- Onderaan treft u het totale bedrag inclusief en exclusief BTW en het totaalbedrag BTW
 
Sparen én Clubsparen
V: Je kunt bij AVIA Marees óók onbemand kunt sparen. Hoe werkt dat onbemande sparen?
A: Vraag hier een spaarpas aan of indien aanwezig bij de balie van een bemand AVIA station.
Voer bij elke tankbeurt eerst uw spaarpas in en volg daarna de instructies op het scherm.
 
V: Hoe kan ik Clubsparen voor mijn club en hoe werkt dat Clubsparen eigenlijk?
A: De leden en alle mensen die hun club een warm hart toedragen kunnen GRATIS punten sparen bij AVIA! Al deze spaarpunten kunnen alleen door de Club worden verzilverd bij AVIA en geheel naar eigen inzicht worden besteed. Interesse of eerst meer informatie? Neem contact met ons op via telefoonnummer 0224-531841 of via clubsparen@aviamarees.nl
 
Brandstofprijzen en kortingen
V: Wat bedoelen jullie met xx cent korting op een prijzenbord, advertentie e.d. ?
A: Alle door ons gecommuniceerde kortingen zijn altijd de kortingen vanaf onze adviesprijs. Dus onze adviesprijs - korting = pompprijs van die locatie.

V: Wat is het verschil tussen adviesprijs en pompprijs?
A: De adviesprijs geldt als uitgangspunt om de prijs van een liter brandstof te bepalen. De pompprijs is adviesprijs min de korting. De pompprijs is dus de prijs per liter die aan de pomp wordt afgerekend.
 
V: Waarom kan er prijsverschil zijn tussen verschillende AVIA Marees tankstations?
A: Voor elk AVIA Marees tankstation geldt een lokale prijsstelling, waarbij gekeken wordt naar verschillende omgevingsfactoren. Dit zijn onder andere de ligging van het tankstation, de concurrentie, vraag en aanbod en de grootte van het verzorgingsgebied rondom het tankstation. Dit zijn factoren die lokaal sterk van elkaar kunnen verschillen. Wij streven altijd naar een scherpe prijsstelling i.c.m. kwaliteit en klantgericht handelen.