CORONA VIRUS

Continuïteit van dienstverlening door uw AVIA leverancier.

Gezien de recente ontwikkelingen rond het Coronavirus vinden uw AVIA leveranciers het belangrijk om u te informeren over wat uw AVIA leveranciers doen om haar klanten en medewerkers gezond en veilig te houden en de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. Alle maatregelen zijn gericht op het garanderen van de dienstverlening door uw AVIA leveranciers.

De overheid heeft bepaald dat het vervoer van motorbrandstoffen onder de cruciale beroepsgroepen valt. Uw AVIA leverancier doet er ook alles aan om de continuïteit van hun dienstverlening – het leveren van motorbrandstoffen en smeermiddelen bij onze klanten – te blijven garanderen.

Naast de bekende hygiëne maatregelen vanuit het RIVM hebben de AVIA leveranciers ook enkele andere maatregelen ingesteld. Wij vragen hiervoor uw aandacht en uw medewerking:

  • Personeel van de afdelingen sales en de binnendienst werken zo veel mogelijk van huis uit en/of in ploegen op de kantoren. Onderlinge contacten tussen de verschillende ploegen wordt vermeden.
  • Al onze medewerkers – chauffeurs, kantoor- en buitendienstmedewerkers – zijn geïnformeerd over de te volgen hygiënische richtlijnen.
  • De kantoren zijn geopend en telefonisch bereikbaar en ook buiten kantooruren zijn onze medewerkers bereikbaar op de gebruikelijke telefoonnummers.
  • Relatiebezoeken, zowel op locatie als ook op de kantoren van uw AVIA leveranciers zijn, uitsluitend op afspraak toegestaan,
  • Verpakte smeermiddelen zullen binnen afgeleverd worden, zo dicht mogelijk bij een toegangsdeur zodat de chauffeurs niet ver naar binnen hoeven,
  • Als onze chauffeur twijfelt over de gezondheidssituatie van de klant, dan kan hij besluiten de afleverbon niet af te laten tekenen,
  • Voor servicepartners geldt: Bezoek geen AVIA locaties als de vervoerende chauffeur gezondheidsklachten heeft (hoesten, niezen, etc.). Houdt minimaal anderhalve meter afstand tot onze klanten/medewerkers.

Tankstations:

Tankstations hoeven de deuren tijdens deze coronacrisis niet te sluiten, maar mogen open blijven voor verkoop van brandstoffen en producten in de shop. Het deel van de shop waar een horecavergunning op van toepassing is, moet wel dicht. Dit om te voorkomen dat grotere groepen mensen bij elkaar komen.

De ramen van de kassa’s blijven gesloten, opgeroepen wordt om zoveel mogelijk de obri’s, indien aanwezig, te gebruiken, uiteraard. Klanten wordt gevraagd om, bij voorkeur, middels pinnen/ contactloos pinnen te betalen. Zitjes en statafels mogen niet gebruikt worden en tankstations moeten ervoor zorgen dat klanten niet langer in de shop zijn dan noodzakelijk. Zorg voor zelfbediening waarbij drank en etenswaren zelf gepakt kunnen worden.

 

 

Vermijd fysiek contact

Personeel van de shop mag gewoon werken. Het moet in de shop mogelijk zijn om op anderhalve meter of meer van elkaar te kunnen werken, waarbij fysiek contact vermeden wordt. Zodra er lichte gezondheidsklachten zijn, moet de betreffende medewerker naar huis gestuurd worden.

Ontsmetting en schoonmaak

Zorg voor voldoende ontsmettingsmateriaal en laat medewerkers met handschoenen werken en ontsmet oppervlaktes die door de klanten regelmatig worden aangeraakt. Denk aan deuren, betaalapparatuur en balies. Ook moet er extra aandacht zijn voor schone toiletruimtes en algemene ruimtes.

Betalen

Bij voorkeur pinnen / contactloos betalen, dan constant 1.5 meter afstand houden en graag z.s.m. na afrekenen de shop verlaten.

Veiligheid

Veiligheid van onze klanten en medewerkers heeft de allerhoogste prioriteit. Op dit moment zijn er geen besmettingen met het coronavirus onder AVIA medewerkers geconstateerd en doen er op deze wijze alles aan om dit zo te behouden. De adviezen vanuit het RIVM zijn voor uw AVIA leveranciers leidend.

Uw AVIA leveranciers doen er alles aan om de gevolgen voor u als klant zoveel mogelijk te beperken.

U kunt dus ook in deze bijzondere tijd op onze gebruikelijke service blijven rekenen.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht toch nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met uw accountmanager en/of de binnendienst van uw AVIA leverancier.

Alle AVIA medewerkers danken u bij voorbaat voor uw begrip en medewerking.

Coöperatie AVIA Nederland U.A.