Bij honderden bemande en onbemande AVIA-stations worden in totaal zo’n 750 digitale buitenschermen geplaatst. Een deel hiervan is al geplaatst. In februari is het netwerk volledig uitgerold. AVIA werkt hiervoor onder meer samen met Blast en MediaReach. De schermen zijn een belangrijk onderdeel van een breder plan om de communicatiekanalen met de klanten te optimaliseren.
 
Welkom onderweg
Ramon Verweij, Marketing Manager van AVIA Nederland: “Met de schermen wil AVIA het ‘Welkom onderweg’ gevoel uitdragen naar haar klanten en het binnenkort te introduceren nieuwe loyaliteitsprogramma AVIA Bijtanken effectief communiceren. Het uiteindelijke doel is om de band met onze klanten te versterken.”
 
Digitale schermen

Aan de pomp, direct in het gezichtsveld van de klant, worden door Blast 24” digitale schermen gemonteerd. Hierdoor wordt de boodschap optimaal gecommuniceerd. Aansluitend op deze buitenschermen zijn de AVIA Shops voorzien van digitale schermen in de shop. De content voor de schermen wordt centraal aangestuurd vanuit MediaReach en zal bestaan uit een mix van AVIA branding, nieuws en (shop)aanbiedingen. Daarnaast is er een aantal commercials gereserveerd voor commerciële boodschappen. MediaReach verzorgt in opdracht van AVIA de totale exploitatie en content van het netwerk.
 
Klaar voor de toekomst
AVIA is de eerste in de branche die op deze grote schaal digitale schermen plaatst met een centraal Content Management Systeem. Via de digitale schermen worden AVIA content en campagnes vooraf ingepland en op basis van onder andere locatie, dagdeel, tijd en temperatuur vertoond.